מעטות היו הפונגלבאקטיות שעשו אלינו דרכן השבוע. אולי השם הרתיע אנשים. בכל מקרה, הנה הן כאן. שששש…
הנושא לשבוע הבא: #22 – "בג'ונגל"
דדליין: חמישי, 5 בפברואר
ציורים אפשר לשלוח ל-avivor בג’ימייל.קום, ובבקשה תציינו גם את השם בו הייתם רוצים להופיע בבלוג (כינוי, שם מלא, שם פרטי, מה שמתאים לכם), ואפשר לצרף גם קישור לאתר עם עבודות שלכם או לבקש לקשר לכתובת אימייל. אם אין בקשות מיוחדות אני כותבת את השם שאני רואה במייל בלי תוספות.
אולי הן מעטות, אבל הן מצויינות כל אחת בדרכה שלה. אחד הסיבובים עם העבודות היותר טובות שידעו האתגר הזה… אהבתי נורא את הכיתוב בציור שלך, אביב.
יצא די מגוון יחסית לארבע עבודות, לא? מעניין.
מסכים עם קודמיי. כל העבודות מצוינות, וכל אחד לקח את זה לכיוון שונה ומעניין (למרות שיש התפלגות דיי שווה לשני themes עיקריים…) 🙂 כרגיל תענוג לבקר בבלוג ולהתרשם.
עבודות יפות מאוד.
גל – העמדה מגניבה. ממש אהבתי את המיקום של הטקסט ואת זה שהוא נחתך מאוחריה וגם את מראה הקאט אאוט שלה רק מוזר לי קצת שהוא דועך ככה לקראת הסוף.
אלון – הפייבוריט שלי השבוע. גם בפרשנות וגם בביצוע המושקע.
אביב – איזו פשושית מתוקה! עיצוב הדמויות שלך ברמה מקצועית לגמרי.
פטרי – סגנון שונה מבד"כ. וגם בו אתה שולט 🙂
ד"א,
אביב – ציירתי משהו בסופ"ש ושכחתי ממנו. שלחתי לך למייל.
איזה סיבוב מגניב. 🙂
גל אור – אני מאד אוהב את עבודת המברשות. אני חושב שהקומפוזיציה (ההעמדה יותר נכון)
לא עובדת לטובת האיור. הבחירות נראות שרירותיות ולא משרתות שום מטרה.
הפונט מרגיש לא נכון לדמות שצוירה, והאופן בו הטקסט פשוט מונח שם מאחוריה, חלקו משנה צבע לפי
שינוי הצבע בPATTERN שבקיר ללא סיבה מרגיש כמו בחירה שרירותית שוב, מה שלא משרת את האיור בשום צורה.
כמו גם הבחירה "לחצוב" את הדמות ככה החוצה עם פס עבה של צבע בהיר, שמשום מה (שוב, שרירותית וללא סיבה נראית לעין) הולך ונעלם לכיוון הרגליים…
אני כן חושב שהרעיון טוב, והעיצוב לדמות עצמה מעניין ומסתורי, כמו גם הפוזה עצמה.
אלון – עבודה מקסימה כהרגלך. הדמויות נהדרות, הרעיון שובה לב, והזווית עובדת מצוין לסיפור הסיפור.
הבעיות העיקריות שאני יכול לראות הן בתאורה ובצבע. התאורה חלושה ולא תמיד אחידה בהתחשב במקור האור (מנורת שולחן מאד מאד קרובה לדמות הקרובה אלינו) וכיוון מקור האור (מעל הדמות הקרובה אלינו והלאה להמשך החדר והרחק לתוכו). הילדה המתוקה ברקע (להלן דיאדורה) מקבלת את אותה תאורה שמקבלת הדמות הקרובה יותר למקור האור, ואין בזה הגיון של אור וצל נכון. שום דבר לא עושה צל על שום דבר אחר (שוב בהתחשב במקור האור ובכיוון שלו זה היה צריך להיות מוגדר יותר, חד יותר, ומפוזר בסביבה בהתאם).
הצבעוניות מעט "בוצית" באזורים מסויימים, ושוב לא משקפת את מקור התאורה והכיוון שלו.
אני חושב שהכלב שם, אגב, הוא הפתעה נפלאה לצופה, והוא משעשע ומעוצב להפליא.
אביב אור – אולי אחד הדברים הכי חמודים שראיתי לאחרונה. העיצוב שלה פנטסטי, והפוזות בהן בחרת להעמיד אותה רק מוסיפות עוד נדבך לכל עניין המתיקות הנפלאה הזו. הסגנון נוזל מכל פיקסל וזה תענוג.
ביקורת? אין שום דבר שאני יכול לחשוב עליו. אולי בכל מה שנוגע להיטלים אפשר היה לתת עוד קצת עבודה בכדי לתת לדמות מראה קרוב יותר לעיצוב. (לא שהיא רחוקה משם קילומטרים, רק זקוקה לעוד קצת פינוש..)
פטרי – נחמד. זה הכל. כבר ראינו דמויות כאלו בכמויות מסחריות, בכל מקום. התאורה טובה, כן. הקומפוזיציה עושה עבודה סבירה אבל לא לוקחת את האיור למקום מרתק וחדש. הסיפור לא לגמרי ברור, אבל אני חושב שאפשר להעלות השערות וספקולציות, שזה בסדר אני מניח. הסגנון מניח את הדעת, ולמרות שקיר הלבנים ברקע הוא OBVIOUSLY תמונה מפולטרת – הוא ממלא את התפקיד שלו מבלי להסיח את הדעת יתר על המידה
מהאיור בכללותו. זהו, חביבי. למה שלא תתאמץ קצת יותר, במקום להרביץ עבודה של 3-4 שעות דקה לפני הדדליין? לצאת ידי חובה זה לא העניין פה, ידידי כאח לי.
SHOZE – היא נראית מסתורית ופאם פאטל בכל רמ"ח אבריה. יופי של הבעה. הצבעוניות (כמו שאמרתי לאלון) בוצית.
מלאה בירוקים לא נעימים במיוחד, אפורים חיוורים, ויותר מדי לבן – שדי הורסים את החוויה הכללית של האיור עצמו.
הצל מאחורי הגברת משטח את הדמות, ומיידית גורם לדמות ה"גזורה" לרחף מעל רקע שהוא בהכרח "מצויר".
אני גם לא לחלוטין משוכנע שהטופיק נמצא שם באיור עצמו. דהיינו לולא הכיתוב בתחתית המסגרת שם – לא הייתי מנחש שהטופיק הוא מה שהוא.
הדמות עצמה מלאה באופי וחן ואישיות, שזה הישג נפלא בפני עצמו, גברת.
פ.
איזה סיבוב מגניב. 🙂
גל אור – אני מאד אוהב את עבודת המברשות. אני חושב שהקומפוזיציה (ההעמדה יותר נכון)
לא עובדת לטובת האיור. הבחירות נראות שרירותיות ולא משרתות שום מטרה.
הפונט מרגיש לא נכון לדמות שצוירה, והאופן בו הטקסט פשוט מונח שם מאחוריה, חלקו משנה צבע לפי
שינוי הצבע בPATTERN שבקיר ללא סיבה מרגיש כמו בחירה שרירותית שוב, מה שלא משרת את האיור בשום צורה.
כמו גם הבחירה "לחצוב" את הדמות ככה החוצה עם פס עבה של צבע בהיר, שמשום מה (שוב, שרירותית וללא סיבה נראית לעין) הולך ונעלם לכיוון הרגליים…
אני כן חושב שהרעיון טוב, והעיצוב לדמות עצמה מעניין ומסתורי, כמו גם הפוזה עצמה.
אלון – עבודה מקסימה כהרגלך. הדמויות נהדרות, הרעיון שובה לב, והזווית עובדת מצוין לסיפור הסיפור.
הבעיות העיקריות שאני יכול לראות הן בתאורה ובצבע. התאורה חלושה ולא תמיד אחידה בהתחשב במקור האור (מנורת שולחן מאד מאד קרובה לדמות הקרובה אלינו) וכיוון מקור האור (מעל הדמות הקרובה אלינו והלאה להמשך החדר והרחק לתוכו). הילדה המתוקה ברקע (להלן דיאדורה) מקבלת את אותה תאורה שמקבלת הדמות הקרובה יותר למקור האור, ואין בזה הגיון של אור וצל נכון. שום דבר לא עושה צל על שום דבר אחר (שוב בהתחשב במקור האור ובכיוון שלו זה היה צריך להיות מוגדר יותר, חד יותר, ומפוזר בסביבה בהתאם).
הצבעוניות מעט "בוצית" באזורים מסויימים, ושוב לא משקפת את מקור התאורה והכיוון שלו.
אני חושב שהכלב שם, אגב, הוא הפתעה נפלאה לצופה, והוא משעשע ומעוצב להפליא.
אביב אור – אולי אחד הדברים הכי חמודים שראיתי לאחרונה. העיצוב שלה פנטסטי, והפוזות בהן בחרת להעמיד אותה רק מוסיפות עוד נדבך לכל עניין המתיקות הנפלאה הזו. הסגנון נוזל מכל פיקסל וזה תענוג.
ביקורת? אין שום דבר שאני יכול לחשוב עליו. אולי בכל מה שנוגע להיטלים אפשר היה לתת עוד קצת עבודה בכדי לתת לדמות מראה קרוב יותר לעיצוב. (לא שהיא רחוקה משם קילומטרים, רק זקוקה לעוד קצת פינוש..)
פטרי – נחמד. זה הכל. כבר ראינו דמויות כאלו בכמויות מסחריות, בכל מקום. התאורה טובה, כן. הקומפוזיציה עושה עבודה סבירה אבל לא לוקחת את האיור למקום מרתק וחדש. הסיפור לא לגמרי ברור, אבל אני חושב שאפשר להעלות השערות וספקולציות, שזה בסדר אני מניח. הסגנון מניח את הדעת, ולמרות שקיר הלבנים ברקע הוא OBVIOUSLY תמונה מפולטרת – הוא ממלא את התפקיד שלו מבלי להסיח את הדעת יתר על המידה
מהאיור בכללותו. זהו, חביבי. למה שלא תתאמץ קצת יותר, במקום להרביץ עבודה של 3-4 שעות דקה לפני הדדליין? לצאת ידי חובה זה לא העניין פה, ידידי כאח לי.
SHOZE – היא נראית מסתורית ופאם פאטל בכל רמ"ח אבריה. יופי של הבעה. הצבעוניות (כמו שאמרתי לאלון) בוצית.
מלאה בירוקים לא נעימים במיוחד, אפורים חיוורים, ויותר מדי לבן – שדי הורסים את החוויה הכללית של האיור עצמו.
הצל מאחורי הגברת משטח את הדמות, ומיידית גורם לדמות ה"גזורה" לרחף מעל רקע שהוא בהכרח "מצויר".
אני גם לא לחלוטין משוכנע שהטופיק נמצא שם באיור עצמו. דהיינו לולא הכיתוב בתחתית המסגרת שם – לא הייתי מנחש שהטופיק הוא מה שהוא.
הדמות עצמה מלאה באופי וחן ואישיות, שזה הישג נפלא בפני עצמו, גברת.
פ.
אני חייב לציין שהרעיון הזה מדהים, אני כל פעם לא מוצא את הזמן להשתתף ולהגיש גם את הציור שלי… מקווה בעתיד…
אלון: אחלה רעיון וביצוע, והאווירה מצויינת. אני חושב שהתאורה היא נקודה חלשה בציור, כי כל אובייקט מואר "בנפרד" ואין היררכיה בין הפריטים השונים. הצללים שחלק מהאובייקטים מטילים לא אמינים בתאורה הזאת. בנוסף, ה- edges בציור מאוד קיצוניים בין רכים מאוד לקשים מאוד, וגם פה הייתי רוצה לראות היררכיה.
אביב אור: עיצוב נפלא, ואת הכובע שלה ממש אהבתי. יכול להיות שביגוד אחר היה מושך עוד יותר לכיוון של הנושא, ופחות לכיוון של 'חוקרת טבע' או משהו כזה.
פטרי: אהבתי את הסגנון ואת הספוטלייט. גם פה היה יכול נחמד לראות משהו בעיצוב הדמות שימשוך יותר לכיוון החשאי והמסתורי. הדבר הקטנטן שהפריע לי זה שהצל שהיא מטילה על הקיר מראה שהיא לא נשענת עליו בכלל, למרות התנוחה שלה.
שוז: יםה מאוד, היא נראית קלאסית ומסתורית. אולי היית יכולה לשחק עם הרעיון של תמונה על קיר קצת יותר כדי להוסיף עוד עניין לתוצאה הסופית. הייתי רוצה לראות שאת מתנסה בטכניקה שונה, כי לפי דעתי היא די מגבילה אותך מבחינת הרינדור והצבע.
——————————————————————————–
תודה למי שהגיב לי.
שוז: תודה רבה! כשהמשכתי את הקו סביבה גם ברגליים, זה פשוט לא עבד בעיניי וזה התנגש עם הצל ובלגנים. אבל עכשיו כשאני חושב על זה הייתי יכול לפתור את זה במיליון וחצי פתרונות אחרים -_-
ג'קי: דבר ראשון אני שמח שמצאת שהדמות עצמה והרעיון הם בסדר לפני כל השאר. מעבר לזה, שום דבר לא שרירותי – יכול להיות שזה לא מצליח, אפילו מאוד סביר שפישלתי, אבל כלום לא נוצר מהאוויר. תודה על הביקורת.
גל אור – תודה ידידי. ובכן, היא לא נשענת על הקיר, התנוחה היא תנוחה "משטרית" שכזו (לא יודע אם זה נשמע הגיוני, אבל… אין לי מילה אחרת לזה). הקיר שם רק בשביל לתת לתאורה לשחק קצת יותר עם האלמנטים באיור. ולכן – הצל שהיא מטילה לא אמור לתת את האשליה שהיא נשענת עליו, אפילו להיפך, שהיא מתרחקת ממנו.
ואתה בהחלט צודק לגבי עיצוב הדמות. עיצוב הדמות אכן יכול היה להיות יותר חשאי ומסתורי, ללא ספק.
לגבי העבודה שלך – כמובן שלא טענתי שדברים נוצרו מן האוויר. אני אך ורק נותן ביקורת (בונה אני מקווה, ואם היא לא, אבקש את סליחתכם.) על מה שרואות עיני ומה שלא עובד עד הסוף – או בכלל – על סמך נסיוני האישי בנושאים שמעניינים אותנו כאן.
🙂
אומר שוב לכולם – סיבוב מוצלח מאד, על אף מיעוט העבודות הפעם. מקווים לראות עוד עבודות נהדרות כאלו בסיבוב הבא.
פט.
גל אור – תודה ידידי. ובכן, היא לא נשענת על הקיר, התנוחה היא תנוחה "משטרית" שכזו (לא יודע אם זה נשמע הגיוני, אבל… אין לי מילה אחרת לזה). הקיר שם רק בשביל לתת לתאורה לשחק קצת יותר עם האלמנטים באיור. ולכן – הצל שהיא מטילה לא אמור לתת את האשליה שהיא נשענת עליו, אפילו להיפך, שהיא מתרחקת ממנו.
ואתה בהחלט צודק לגבי עיצוב הדמות. עיצוב הדמות אכן יכול היה להיות יותר חשאי ומסתורי, ללא ספק.
לגבי העבודה שלך – כמובן שלא טענתי שדברים נוצרו מן האוויר. אני אך ורק נותן ביקורת (בונה אני מקווה, ואם היא לא, אבקש את סליחתכם.) על מה שרואות עיני ומה שלא עובד עד הסוף – או בכלל – על סמך נסיוני האישי בנושאים שמעניינים אותנו כאן.
🙂
אומר שוב לכולם – סיבוב מוצלח מאד, על אף מיעוט העבודות הפעם. מקווים לראות עוד עבודות נהדרות כאלו בסיבוב הבא.
פט.
אוקיי, הבנתי מה רצית עם התנוחה. אולי אם הייתה יותר זווית לקיר ביחס לדמות? כי כשהיד פתוחה והקיר מקביל אליה זה הוביל אותי ישר לחשוב שהם אמורים להיות צמודים.
אני בהחלט מודה על הביקורת הבונה בהחלט, אז אני מקווה שלא הובנתי לא נכון. 🙂
הפסים הכתומים נועדו להדגיש את שני הדברים שהיו חשובים לי – הראש והמזוודה, ולהוסיף למימד האופקי של התמונה הסופית, שגם מחוזקת מההעמדה של הדמות והכיוון שלה בצד אחד. אבל יכולתי לעשות את זה הרבה יותר טוב.
איזה שיט, כל הרעיונות הטובים באו לי דווקא ביום של הדדליין. יש צורך בתיקון – מעכשיו אני מתחיל לעבוד על האתגר של הג'ונגל.
אין לי הרבה מה להגיד על העבודות – פטרי כבר אמר הכל. רק משהו קטן לאביב – ההשראה הייתה אינדיאנה ג'ונס? כי הילדה בהחלט נראית כאילו היא הבת הקטנה שלו 🙂