אהוד בר-אל, יוצר סדרת הקומיקס טנטופוביה, שאל אותי אם אוכל לצייר לו את הכריכה לחוברת מס' 5 שתצא בפסטיבל הקומיקס הקרוב. אמרתי לו שישלח לי פרטים ואם זה ישמע מעניין יש על מה לדבר.
הוא סיפר לי קצת על החוברת ושלח לי כמה פאנלים מתוכה, ועל בסיס זה ציירתי כמה סקיצות לכריכה:
כנראה שהכי התלהבתי מהאופציה השלישית כי אותה הבאתי לרמת גימור הכי גבוהה, וכנראה שאהוד שם לב, כי זו גם הסקיצה שעליה הסכמנו, עם תיקון אחד – לוותר על הסיגריה. כמו שהוא אמר, "כי מוות זה מצחיק והכל…אבל סיגריות זה קו אדום :)". ניפחתי את ה-thumb על כל הקנבס ובשכבה חדשה התחלתי לצייר את הגרסה הנקיה.
אחרי ה"פנסילינג" – אינק. את האינקינג לציור הזה עשיתי בשתי שכבות – אחת לפרונט ואחת לרקע. ידעתי שארצה לתת לשני המישורים האלה צבעוניות שונה ובאופן כללי לטפל בהם בנפרד, אז כבר מהתחלה הפרדתי ביניהם.
צביעה בשיטה הרגילה. כדי להבדיל בין הקדמה לרקע נתתי להם צבעוניות שונה: הרקע ה"מת" כחול וקריר והקדמה חמה יותר, מה שגם מבליט את קלף המוות שחוזר קצת לצבעוניות של הרקע.
השלב הסופי היה לתת צבע לקווי הדיו עצמם. לא הכרחי לעשות את זה, אבל זה עושה את הציור יותר נעים בעין ואפילו טיפה יותר ריאליסטי במקומות מסוימים.
וזהו. את הכריכה הסופית אפשר לראות בבלוג של אהוד בר-אל, ואני בטוחה שהוא יעדכן שם גם לגבי מועד היציאה והשקה מוקדמת, אם תהיה.
תגים: טנטופוביה
להתמודד עם כל כך הרבה שלדים בכל כך הרבה וריאציות נראה לא אנושי (אה.. יש פה איזה בדיחה.. כי זה לא אנושי.. שלדים..).
אבל לדעתי עדיין אין אווריה של בר. אם זה מה שרצית להעביר בציור.
אניואי. מהמם. כרגיל (:
מעולה!!
אהבתי את הרעיון והביצוע פנטסטי!
אישית, הייתי משאיר לפחות את הקווים של הפרונט שחורים על מנת להבליט אותו יותר לעומת הרקע, אבל על טעם ועל ריח…
Hey! How cool is your inking skill. I love the skeletons in the back and the caustic highlights. I dislike the hand tendons shading – too dark and distracting…the sketch was stronger in that area since they are softer there, no need for such harsh blacks. Also the whiskey bottle is rendered less strongly (the top's off-center,etc). Still, a great cover. I have a question too – do you find getting a good line is easier with the cintiq than the intous? Thanks and keep rocking
איזה אינקינג נפלא. איך עשית אותו? אשמח לשמוע על הטכניקה.
מגניב ואדיר!
כמו שאמרו כולם אינק מדהים, איך באמת את עושה אותו?
רק דבר קטן, בין היד הימנית של הדמות ולשולחן יש מין משולש לא מובן, זה כיסא או משהו?
לא חשוב, בכל מקרה זה אדיר!
תודה על התגובות!
אדם – העבודה עם הסינטיק מהירה קצת יותר, וסביר להניח שהיא יותר אינטואיטיבית, כן (אתה בכל זאת רואה את הקו מצטייר מתחת לעט, ולא במקום אחר לגמרי). אבל בסופו של דבר אם היד מאומנת באינקינג, גם אינטואוס A5 מספיק בהחלט.
נועה ויובל – פרסמתי לפני כמה זמן מדריך לאינקינג ממוחשב. אפשר למצוא אותו תחת "מדריכים ושיטות".
אני חושב שדווקא אינקינג באילוסטרייטור מניב תוצאות איכותיות יותר כשהן מבוססות ווקטור, הנה מדריך ווידאו בסיסי:
http://vimeo.com/982474
נועה – שיחקת אותה בתערוכה אתמול, אהבתי מאוד את האיורים שלך בשתי הסקצ'בוקים.
היי, תודה!
אבל זה לא הבלוג שלי 🙂
פשוט, אוהב את עבודה שלך!