מנוע אניגמה! וסדנה באייקון.

4 באוקטובר, 2009

אהלן!

אני מקווה שנהנתם בחג, ומי שיש לו חופש לאורך כל חול המועד – ארורים תהיו. אם אתם כבר פנויים, קיפצו לאייקון ותמסרו ד"ש לביל וולינגהאם.

אני אבקר בפסטיבל ביום שלישי בערב בשביל להעביר סדנה עם ערן אביאני. נושא הסדנה הוא "עיצוב דמויות", ועל אף שמסרנו את המידע הזה לאחראים ותארנו את קהל היעד כ"מתאים לכולם", עדיין בחרו לקרוא לסדנה "קומיקס לילדים" בלי פירוט נוסף. נו מילא. זו לא סדנה שאני ממליצה עליה לאנשים שכבר מתעסקים באיור או בקומיקס כי היא די בסיסית (במיוחד כשאנחנו יודעים מראש שקהל היעד הוא ילדים), אבל אם בכל זאת מעניין אתכם לראות את ערן ואותי מציירים דמויות לפי התקלות של צעירי אייקון, ובין לבין מכניסים פנינת חכמה כזו או אחרת, אתם מוזמנים ביום שלישי בשש בערב.

וכדי לא להשאיר את הפוסט טקסטואלי בלבד, הנה "מנוע אניגמה", פיסת טכנולוגיה סטימפאנקית מעולם המשחק של Wandering Men Studio.

חג שמח!

ברכת הסערה

28 בספטמבר, 2009

עוד אחד מהאיורים ל-Wandering Men Studios. מסתבר שבינתיים אין צורך בעוד עיצובי דמויות ויצורים, אז אנחנו עוברים לאיורים של חפצים מיוחדים והשפעות קסומות במשחק. זה כוח שמאפשר ליצור לעוף בעזרת כנפי ברק, ככל הנראה. היצור עצמו מבוסס על עיצוב של אמן אחר.

תהליך זריז:

על כל פנים

22 בספטמבר, 2009

קשקושים מסוף היום.

וגר קנגורו עם עז

21 בספטמבר, 2009

ציור ליום ההולדת של אחותי, ושני ציורים נוספים ל-Wandering Men Studios, שמזמינים מפטרי וממני ציורים למשחק תפקידים מבוסס קלפים.

כשציירתי את הפרחים רציתי לסיים איתם כמה שיותר מהר, אז ניסיתי בפעם הראשונה בסדרת הציורים הזו לעבור מסקיצה ישירות לציור צבוע, בלי לעבור בשלב ה"בטוח" של רינדור מלא בשחור לבן. זה יצא לא רע בסך הכל ובהחלט צמצם את זמן העבודה, אז המשכתי לעבוד ככה גם בציור של עז ההרים, ובינתיים אני די מרוצה.

אחרי שהסקיצה מאושרת אני פותחת שכבת Multiply מעליה וממלאת צבעים שטוחים לאזורים השונים בציור, באופן די חופשי. בשלב הזה אין בעיה "לצאת מהקווים" כי מיד אשקיע הרבה זמן בלנקות ולפסל את הציור מתוך הצבעים הבסיסיים האלה.

אני יודעת שהחלק הכי מעניין הוא מה קורה בין הסקיצה הצבועה לציור המרונדר, אבל לצערי אין הרבה "הוראות" לתת בשלב הזה. פשוט יושבים ומרנדרים, וחושבים כל הזמן מאיפה מגיע האור, איך הוא נופל על גופים שונים ומה מסתיר אותו, איך מגיבים חומרים שונים לתאורה, להחזרי תאורה מהסביבה ומגופים צמודים, ועוד ועוד דברים. אני שוב ממליצה להציץ במדריכים של פטרי בשודי פדודי, ספציפית בשניים-שלושה שהוא העלה בנושא תאורה וצבע, שמתמצתים את הנושא הענק הזה באופן מאיר עיניים.

כרגיל, עבודה בשכבות יכולה להקל מאוד על העבודה. למשל – את החזרי האור הכתומים מהקריסטלים ואת החזרי האור הלבנים מהסביבה ציירתי בשכבות שונות מעל הציור; ככה אפשר למחוק מה שלא מתאים בלי לפגוע בעבודה שכבר נעשתה, או לערוך כל אפקט כזה בנפרד, למשל לשנות את הגוון של אור הקריסטלים או עוצמת החזרי האור.

מקווה שהשנה שלכם התחילה היטב,
אביב

שנה טובה!

17 בספטמבר, 2009

שתהיה לכולכם שנה טובה ויצירתית, ושתמצאו את הרעיונות, האנרגיות והזמן לעבוד על דברים חדשים ולהתפתח בכל כיוון שמעניין אתכם.

שנה טובה - וולבריןשנה טובה - סטורם

שני החבר'ה האלה היו בהתחלה ברכה אחת, אבל אחרי עבודה גרפית ארוכה ומביכה הבנתי שאין שום דרך שהם יעבדו ביחד (בציור; במציאות הם צוות מצוין) אז פשוט פיצלתי אותם. אתם יכולים לבחור איזה אתם מעדיפים. אני אישית בוחרת שנה של ענני גשם על פני עשן סיגרים, אבל כל אחד והמשאלות שלו.

חג שמח ושנה מצוינת!
אביב

אלכס גארנר – כריכות קומיקס וקלפי משחק

16 בספטמבר, 2009

תראו איזה מגניב האלכס גארנר הזה:
http://cghub.com/images/view/32363/

הוא מצייר בעיקר כריכות למארוול, אבל עשה גם דברים ל-DC ולבליזארד (אפשר לדפדף בין ה-thumbnails שבראש הגלריה ולהמשיך לעמודים 2 ו-3).

תודה לפטרי על הקישור!

אביב