האיור השבועי #12 – היום יום טוב למות

20 בנובמבר, 2008

צהריים טובים!
עברו כבר שנים-עשר איורים שבועיים, אבל מכיוון שעדיף מאוחר מאשר לעולם לא, יש לי משהו לומר בקשר לאתגר.

אני מאוד שמחה להציג בבלוג אמנים שונים מהארץ, מתחילים או מקצועיים, ולתת לאנשים איזושהי דחיפה ליצור. מהסיבה הזו אני שואפת להעלות לכל אתגר את כל האיורים שנשלחים אליי, בלי מסננים של דעתי האישית או רמה נדרשת של כישורים. עם זאת, ועל אף הטענה ש"הכל הולך באמנות", עשוי לקרות שארגיש לא נוח להעלות עבודות מסוימות בגלל תכנים שאני מוצאת לא הולמים.

קשה לי להגדיר קווים ברורים של "מה כן ומה לא", גם כי זה עניין די סובייקטיבי וגם כי יש הרבה דברים שעשויים להראות בטעם רע ב"אופן הגשה" מסוים, וכמו יצירת אמנות נעלה באופן אחר. לא צריך להסחף ולהגיש מעכשיו רק חתלתולים ומלאכים (למרות שזה יכול להיות נחמד מדי פעם), אבל בואו נאמר שאני אצטרך סיבה אמנותית ממש טובה בשביל להעלות ציור עם קללות, אלימות פיזית בוטה, עירום וכו' – כל הטאבואים המוכרים – וגם אז יכול להיות שאחליט ללכת עם מה שמרגיש לי נכון ולא להעלות את העבודה, גם אם היא מוצלחת מאוד מכל בחינה אחרת.

אני אומרת את כל זה כי נשלחה אליי עבודה לאתגר הנוכחי שלא הרגשתי נוח להעלות לבלוג, ורע לי שאני כביכול דוחה ציורים של אנשים שהתאמצו ויצרו בשביל האתגר הזה. אז עכשיו זה ידוע מראש, ואני בטוחה שנוכל להמשיך בכיף.

ואחרי ההקדמה הארוכה, הנה כמה ימים טובים למות.

אסף קרס
היום יום טוב למות - אסף

shoze
היום יום טוב למות - shoze

אביב
היום יום טוב למות - אביב

עומר (Modernwarfare)
היום יום טוב למות - עומר

תודה לכל המשתתפים!

הנושא לשבוע הבא: #13 – "פיית השיניים"

ציורים אפשר לשלוח ל-avivor בג’ימייל.קום, ובבקשה תציינו גם את השם בו הייתם רוצים להופיע בבלוג (כינוי, שם מלא, שם פרטי, מה שמתאים לכם), ואפשר לצרף גם קישור לאתר עם עבודות שלכם או לבקש לקשר לכתובת אימייל. אם אין בקשות מיוחדות אני כותבת את השם שאני רואה במייל בלי תוספות.

שטויות מהעבודה – אייקונים

18 בנובמבר, 2008

ביקשו ממני להכין כמה תוספות לאוסף אייקונים קיימים שמייצגים נמען דואר, כדי שמשתמשים יוכלו להצמיד דמויות מתאימות לאנשים בתיבת הדואר שלהם. בינתיים לא קיבלתי תגובות לפה או לשם, ומכיוון שזה אחד הדברים הבודדים בעבודה שאני נהנית לעשות, אני ממשיכה בכל פעם שיש לי הזדמנות.

הגדלים: 48X48 ו-16X16
הטכניקה: עבודה בגודל 1:1 ב-48 (ואז הקטנה והתאמה ל-16) עם הצורות הוקטוריות והעט של פוטושופ. שימוש רב בזום.

אני מניחה שהדמויות/אייקונים האלה שייכים לאינקרדימייל, בין אם ישתמשו בהם בסוף או לא.

 

מפלצת מו”ד – תהליך

17 בנובמבר, 2008

הטכניקה בה ציירתי את מפלצת מו"ד השניה היא ממדריך מצוין של מאט דיקסון באתר 3DTotal, שמומלץ מאוד לקרוא.

1. רישום שחור לבן
אני מתחילה מרישום קווי בשחור לבן במברשת עם קצוות קשים ואטימות שנשלטת ע"י לחץ, שמדמה קצת עבודת עפרון. כשאני מרוצה מהקו אני מתחילה להצליל באופן כללי למדי, בלי ירידה לפרטים. את ההצללה אני עושה עם מברשת בעלת קצוות רכים, כדי שכבר מההתחלה מעברי הצבע יהיו חלקים. בשלב הזה אני בוחרת מקור אור ויוצרת את ההצללות לפיו, ומתחילה להגדיר באופן בסיסי את הטונים של המפלצת עצמה – האזורים הבהירים והכהים שלה (בלי קשר לתאורה).
מפלצת - 1

2. צבע בסיסי
את שכבת הרישום אני מעבירה למצב "Multiply" ומורידה קצת את האטימות שלה, ותחתיה אני פותחת שכבה חדשה בשביל להתחיל לצבוע. אני משתמשת במברשת רכה (אותה מברשת מעכשיו ועד סוף העבודה), והצבעים שאני בוחרת הם midtones, לא כהים מדי בגלל ששכבת הרישום תתן לי כהות משל עצמה, ולא בהירים מדי מכיוון שאני רוצה לעבוד מכהה לבהיר, להגדיר צורות ופרטים בעזרת האור. בהתחלה התכוונתי להתרכז רק במפלצת ולהשאיר את הרקע בצבע אחיד, אז זרקתי לו איזה גוון שיתאים לצבעים של המפלצת, אבל לא יעלים אותה.

מפלצת - 2

3. רקע
החלטתי ללכת על רקע בכל זאת, כי הרעיון התבסס על יכולות הסוואה בסביבה הטבעית, ולהראות את הסביבה הטבעית זה רק טבעי בהקשר הזה. זרקתי צבעוניות וכתמי תאורה כאשר אני משתדלת לשמור על הקונטרסט בין הדמות לרקע ולא להעלים אותה בתוכו (למשל הטונים הבהירים יותר ביער מסביב לכתפיים ולגב, כדי לא להצמיד כהה לכהה), ונותנת לסביבה הרחוקה יותר גוונים קצת יותר קרים כחלחלים, בניגוד לירוקים החמים יותר של הקדמה. עוד דרך ליצור תחושת קרוב/רחוק היא בעזרת הגבולות בין אזורי צבע (edges): בקדמה יש הגדרה קשה ומדויקת יותר של פרטים וכתמים, וברקע הרחוק הכל נעשה רך ומטושטש יותר, פחות או יותר כמו שעובד הפוקוס של הראיה שלנו. אם כל הציור היה מלא בגבולות חדים וברורים, היה קשה להבחין מה קרוב, מה רחוק, מה חשוב יותר, ובאופן כללי היה פחות נעים להסתכל על הציור.

מפלצת - 3

4. תחילת רינדור
כשהצבעים הבסיסים במקום אני משטחת את הציור ומתחילה בעבודת הרינדור. אני לא אוהבת לעבוד עם המון שכבות, אבל מצד שני אני לא רוצה לצייר ולצייר ואז לגלות שפיקששתי משהו ואין לי דרך לחזור, אז אני תמיד פותחת שכבה חדשה ועובדת עליה, ואחרי זמן מה עוצרת, מדליקה ומכבה את השכבה בשביל לקבל מבט "לפני/אחרי", ואם אני מרוצה אני מחברת את השכבות וממשיכה באותו אופן. בצעד הזה התחלתי לעבד את החלק הקדמי של המפלצת: להפטר בעדינות מקווי הרישום הגסים, להגדיר קצת צורות וטקסטורה ולהניח את "השלב הבא" של התאורה – גוונים בהירים ורוויים יותר באזורים המוארים (אני עדיין לא הולכת על הכי בהיר). בזמן העבודה אני מדי פעם דוגמת צבעים מהרקע ומשלבת אותם בתוך הדמות, כדי לגרום לה להשתלב טוב יותר בסביבה שלה.

מפלצת - 4

5. המשך רינדור
אותו הדבר בחלק האחורי של המפלצת. בשלב הזה החלטתי גם שהרעמה הירוקה-בהירה על הגב שלה לא עובדת טוב כל כך וגונבת פוקוס מהראש, אז בשכבה חדשה במצב Multiply צבעתי מעליה בירוק ושיניתי אותה בלי הרבה מאמץ לרעמה ירוקה-כהה שנותנת פוקוס לראש במקום לגנוב אותו. הבטן של המפלצת היא האזור הכהה ביותר מכיוון שהיא מוסתרת לחלוטין מאור השמש, אבל גם עליה יש קצת אור מוחזר מהדשא, שעוזר להגדיר את הצורה ולתת תחושה של תלת מימדיות.

מפלצת - 5

6. רינדור הרקע
לא רציתי להכנס יותר מדי לפרטים ברקע, אבל הוא בכל זאת צריך להתאים לדמות הראשית, אז הוספתי קצת טקסטורה מטושטשת של שיחים ברקע, קצת דשא בקדמה, וזרקתי פה ושם גוונים חומים בשביל שהרקע "ידבר" יותר עם הדמות ולא יראה מנותק ממנה. הוספתי גם בקטנה צל אמורפי על הזנב שלו שיכול להגיע משיח או מעץ, שגם עוזר לו להתחבר לסביבה.

מפלצת - 6

7. פרטים והיילייטים
השלב האחרון הוא לכל התוספות הקטנות של פרטים, תאורה וטקסטורות שמוסיפים חיים וכוח לציור. לא צריך להתפרע יותר מדי עם היילייטים, שלא ישטיחו וישעממו את הציור במקום להקפיץ אותו החוצה ולפקס את הצופה איפה שאנחנו רוצים. אני התרכזתי בראש ובכתף הפונה אלינו, והגדרתי את הטקסטורה של הפנים, השיער והפרווה בעזרת גוונים בהירים ורוויים של צבעי המפלצת. הוספתי גם עוד קצת דשא בקדמה ופיזרתי פה ושם צהובים וחומים בעדינות, איפה שהרגשתי שחסר, וזהו.

מפלצת - 7

שאלות?

האיור השבועי #11: “בבטן האדמה”

12 בנובמבר, 2008

כאמור, שני האתגרים הרצים במקביל הניבו מעט כניסות (לשניהם, באופן מפתיע). עד מחר עוד אפשר לשלוח לי את המפלצת שלכם, ובמהלך השבוע הבא אשתדל לפרסם את התיאורים המשחקיים הטעימים שערן כותב. בינתיים הנה שני הצדיקים שירדו למעמקי האדמה וחזרו עם רשמים:

פטרי
בבטן האדמה - פטרי

אלון
בבטן האדמה - אלון

יובל
בבטן האדמה - יובל

תודה לכל המשתתפים!

הנושא לשבוע הבא: #12 – "היום יום טוב למות"

ההגשה עד יום רביעי בשבוע הבא!

ציורים אפשר לשלוח ל-avivor בג’ימייל.קום, ובבקשה תציינו גם את השם בו הייתם רוצים להופיע בבלוג (כינוי, שם מלא, שם פרטי, מה שמתאים לכם), ואפשר לצרף גם קישור לאתר עם עבודות שלכם או לבקש לקשר לכתובת אימייל. אם אין בקשות מיוחדות אני כותבת את השם שאני רואה במייל בלי תוספות מיוחדות.

גשמים, סערות וחשש לשטפונות,
אביב.

Failed Perception Check – המשך

9 בנובמבר, 2008

המשך עבודה. מישהו מכיר מקום טוב לקנות בו עיניים חלופיות?

Failed Perception Check - WIP

וכמה אמנים ספרדים ששווים הצצה:

דייויר קבררה. לצערי אין לו יותר מדי ציורים בבלוג, אבל כל אחד שווה כמה אלפי מילים. תראו את הפוסט הראשון והשני…אפשר למות מכמות הסגנון שמשולבת כל כך יפה בטכניקה ריאליסטית. הילדה וטוטורו נראים כמעט כמו פסלי פלסטלינה בקטן.

אוסקר חימנז. מרשימת החברים של קבררה, אני רק מקצרת לכם את הדרך. הפוסט הכי עדכני מציג טכניקת עבודה מדהימה בשחור לבן, והוא רק נהיה מנוול יותר ככל שממשיכים לנבור. כל האמנים האלה שעושים הכל, וטוב….לעזאזל איתם.

גאמוסינו חאבי (המערכת לא מתחייבת על איות נכון של השמות. הספרדים האלה פסיכים). סטייליזציה מטורפת, קו מקסים, וממש נחמד לראות את הציורים שלו בשלבים השונים של העבודה.

סקיצה ועדכון

6 בנובמבר, 2008

לקראת-סוף-שבוע טוב,

לא הגיעו אליי ציורים מבטן האדמה, ואני נוטה להטיל את האשמה באתגר המתמשך של המפלצות (לפחות אני מקווה שזו הסיבה, ולא נטישה ספונטנית של האתגר השבועי). אני יודעת שלפחות שני אנשים מתכננים איזה ציור, אז הדדליין נמתח בינתיים. אתם מוזמנים לשלוח איורים ל"בבטן האדמה" או למפלצות, הכל יתקבל בברכה.

בינתיים סקיצה שהתחלתי, כי עבר זמן מאז שציירתי ציור מלא עם רקע וסיפור ובלגנים.

Failed Perception Check - wip