ערב מצוין,
לפני כמה זמן יצאה לאור מהדורה החדשה של משחק התפקידים מבוכים ודרקונים. מי שמכיר את השיטה יכול ללמוד באופן מתומצת על החידושים העיקריים בפוסט הזה, ומי שלא – יספיק לו לדעת את הדברים הבאים: מבוכים ודרקונים הוא משחק חברתי, בו כל שחקן יוצר לעצמו דמות בעולם פנטזיה, ובעזרת המנחה יוצרת הקבוצה סיפור הרפתקה בו השחקנים מגלמים את הגיבורים. העולם שקיים בספרי החוקים של המשחק כולל גזעים, גאוגרפיה, חפצי קסם עתיקים, לחשים, מפלצות ועוד, והוא מלווה באיורים שאפילו מבט קצר בהם מעורר השראה ופותח עולם פנטסטי ומסקרן.
ממש לאחרונה תורגם ספר החוקים הבסיסי של השיטה לעברית ע"י לא אחר מאשר ערן אבירם, שותפי ליצירת וי בריבוע. ערן פעיל כבר שנים בתחום המשחקים בארץ ומשחקי התפקידים בפרט, ומלבד תרגום ספרים מחו"ל הוא גם יוצר תוכן מקורי בעברית לשימוש שחקנים ישראלים. מה הכוונה? ספרי המשחק הבסיסיים מציעים מגוון של אלמנטים לסיפור המשותף, כמו מפלצות שהשחקנים יצטרכו להביס, אוצרות שישמחו למצוא וגם הרפתקאות שלמות עם התחלה, מטרה ואוסף מכשולים ותגמולים בדרך. אבל אחרי שמסיימים לשחק בכל ההרפתקאות שמוצעות בספר ורוצים עוד, תוכן מקורי של הרבה חובבים ברחבי העולם מציע הרפתקאות נוספות, דמויות משניות מעניינות שהמנחה יכול להפגיש עם השחקנים, וגם מפלצות חדשות.
כאן אנחנו נכנסים לסיפור.
האתגר השבועי (should you choose to accept it) הוא לעצב מפלצת למבוכים ודרקונים. האפשרויות בלתי נדלות, החל מיצורים דמויי-אנוש (שדים, אלפים מרושעים) וכלה במפלצות מרובות רגליים/עיניים/זנבות שחיות רק בפסגת הרים, והמגבלה היחידה היא שאסור לערב טכנולוגיה; העולם של מבוכים ודרקונים הוא קסום ומוזר ומלא ביצורים משונים, אבל לאף אחד מהם אין זרועות ביוניות או מערכת מיזוג פנימית. כנראה שעולם רווי בקסם לא צריך להמציא טכנולוגיה מתקדמת.
השוס הפעם הוא שעיצובים מוצלחים ומעניינים ימצאו את דרכם למארזי התוכן המקורי שטקטיקה מפרסמת באתר, ושחקנים ברחבי הארץ יהנו מהאמנות שלכם לצד נתונים משחקיים ולמעשה יילחמו במפלצות שאתם עיצבתם. את הנתונים יכתוב ערן בהתבסס על העיצובים שלכם: אם יש חמישה עשר מחושים הוא ימצא להם הגיון ביולוגי, ואם יש צבת ענק נוטף רעל הוא בהחלט ינצל אותו כהתקפה מיוחדת של היצור. אנחנו מצידנו צריכים להשתדל שלמפלצות שלנו יהיה איזה בסיס הגיוני, בטווח הרחב של הגיון שקיים בעולמות פנטזיה.
אפשרי לראות כאן גלריה של כל המפלצות מהמדורה הקודמת של מבוכים ודרקונים (רובן כמובן התקדמו עם הזמן ומופיעות גם במהדורה הנוכחית). שימו לב לגיוון בגזעים, בעיצובים, ברעיונות וברמת השפיות בכל יצור. כדאי להעזר בה רק כדי להבין את הכיוון הכללי ולא להתעמק יותר מדי לפני שאתם עושים לעצמכם איזה סיעור מוחין משלכם, כדי לא למצוא את עצמכם מעתיקים משהו קיים בלי לשים לב.
שאלות אתם מוזמנים לשאול כאן ואני או ערן נענה לכם. הדדליין נכון לעכשיו הוא כרגיל שבוע הבא, אבל לקראתו נחוש את השטח ונראה אם כדאי להקדיש לזה עוד זמן.
שיהיה בהצלחה!
אביב.
יש לי רק שאלה אחת
צריך גם להמציא שם למפלצת/יצור ?
*מגניב*=)
אני מצטרף לשאלה של אביב (שמעליי).
אפשר, אבל אין צורך.
מעולה!
אני גרוע בשמות. זה מוריד לי אבן מהלב.
מעולה
פשוט מעולה
זה מה שאני הכי אוהב לעשות
רק שאלה
לא עדיף לקחת מפלצת קיימת ולא מאויירת
אחריי הכל אם הכוונה להוסיף את זה לתרגום עדיף שזה יהיה מבוסס על יצור מהמשחק
כל העניין הוא לעזור לאנשים לדמיין בצורה יותר טובה את העולם הזה
נראה לי שכל המפלצות כבר מאויירות. בעצם… אני לא בטוח.
בכל מקרה, יותר כיף להמציא מפלצות חדשות. נראה לי שאני אצייר מחדש כמה מהמפלצות הישנות שהמצאתי לפני 13 שנה או כמה זמן שלא עבר מאז.
המממ.. יש לי עוד שאלה: אפשר לצייר יותר ממפלצת אחת (כאילו שיש לי זמן…)?
אסף – הרעיון כאן הוא להמציא תוכן חדש עבור שחקנים, לא רק לאייר תוכן קיים. על סמך העיצובים שלנו ערן יכתוב מפלצות חדשות שאפשר לצרף למשחק בנוסף למפלצות ש-Wizards of the Coast המציאו כבר.
אביב – אתה מוזמן בהחלט לצייר יותר מאחת, ואני בטוחה שערן וטקטיקה ישמחו לקבל איורים גם בלי קשר ישיר לאתגרים שלנו. רק עדיף בשני ציורים נפרדים, אלא אם כן אלה מפלצות סימביוטיות שתמיד מוצאים ביחד או משהו כזה.
אה, נו – זה קל. הנה.
http://img110.imageshack.us/img110/4290/missinglinkomerangc3.jpg
[…] הפעם, יש גם טוויסט: הציירים התבקשו להמציא מפלצות חדשות בהשראת מבוכים ודרקונים, ואנחנו נהפוך אותם ליצורים מלאים עם נתונים ורקע, ונגיש אותם ביוזמה משופרת 3! (2 כבר בפיתוח). אם גם לכם יש אונה שמאלית פעילה במיוחד, או שמא זו הימנית, אין לי מושג, אז גם אתם מוזמנים להצטרף. גם מי שלא צייר בעצמו, כדאי לו לסקור את הציורים שהוגשו באתגרים הקודמים – מרשים מאוד. […]
Oh, hell f'n yeah.
btw,
"כנראה שעולם רווי בקסם לא צריך להמציא טכנולוגיה מתקדמת."
*cough*WOW*cough cough*
התכוונתי לצייר כמה מפלצות בנפרד. זאת אומרת, פינטזתי על זה… אני לא באמת מאמין שיהיה לי זמן לצייר יותר מאחת. לא אמור להיות לי זמן לצייר שום מפלצת, בכלל, אבל אני לא יכול לסרב לדבר כזה. אני אעשה מאמאצים, וכבר התחלתי!
אחלה אתגר!
השאלות שלי הן:
1) באיזה סגנון עדיף שזה יהיה (רישום? שחור לבן? צבע?) או שזה לא ממש משנה?
2)שאלת המשך – האם הציור שנגיש יועתק מחדש (או יצוייר מחדש) ע"י המאייר הרשמי של הספר?3) "עיצובים מוצלחים ומעניינים ימצאו את דרכם למארזי התוכן המקורי שטקטיקה מפרסמת באתר" – אפשר להיות יותר ספציפי?
4) האם יש תמורה ליצירות הטובות באמת? אם לא תשלום, לפחות קרדיט?
תודה!
1. לאתגר הטכניקה לא משנה, מה שחשוב הוא האיכות. עם זאת, אם צבע בא לך בקלות הייתי ממליצה לנסות משהו צבעוני, פשוט כי זה לרוב מה שהולך בסוג הזה של ספרים ובאופן טבעי יותר מושך את עין הקורא.
2. רק להבהיר: האתגר לא קשור באופן רשמי להוצאה לאור של מבוכים ודרקונים, והמפלצות שניצור לא יגיעו לספר רשמי שיפורסם בעולם או משהו כזה. במידה והמפלצת שתיצור תהיה מתאימה למשחק (אלה החלטות שערן יודע להחליט טוב יותר ממני בתור מנחה, מתרגם ויוצר תוכן ותיק), ייכתבו לה נתונים שמבוססים על שיטת המשחק של מו"ד, והנתונים + האיור שלך יופיעו במארז תוכן.
3. ה-PDF הזה מהבלוג של טקטיקה הוא דוגמה טובה ל"מארז תוכן מקורי" של מו"ד. זה אוסף מפלצות שערן המציא, כתב להן תיאורים ונתונים משחקיים (בטבלאות הירוקות שנשמעות כמו סינית מדוברת), ופרסם אותן כ-PDF חינמי בבלוג, שכל מנחה או שחקן יוכל להוריד ולצרף למשחק שלו. ההבדל בין המארז הזה למה שאנחנו מתכננים הוא כמובן איורים שובי עין ולב.
4. לצערי לתגמול כספי עדיין אין הרבה מקום בעולם תוכן משחקי התפקידים הישראלי. טקטיקה מפרסמת את עזרי המשחק האלה חינם ועל כן לא צפוי תשלום על האיורים, אבל בהחלט יהיה קרדיט לכל מי שאיור שלו יגיע ל-PDF.
תודה אביב, מאחר וטקטיקה מפרסמת את העזרים חינם אכן אין מקום לתשלום. אני ניגש למלאכה, מקווה שיצא משהו עד הדדליין… 🙂
אגב, בגרסאות הקודמות של מו"ד היו הרבה איורי שחור-לבן (יש את האיורים המפורסמים של elmore, easley וכו…), אבל מסכים שצבע אכן מושך יותר את העין.
ושוב, אם לא אמרתי (ואני יודע שאמרתי) – סחטיין על האתגר!
אף פעם לא העליתי תמונות לאתר הזה, אז איך אני עושה את זה?
סליחה, אני רק שאלה –
זה בסדר אם זו לא בדיוק "מפלצת" אלא יותר "תופעה" שיכולה לגרום צרות?
אנוש – פשוט תשלח לי ל-avivor בג'ימייל.קום.
omeran – אני לא בטוחה למה אתה מתכוון. כמו הוריקן או רעידת אדמה או משהו? לאתגר הנוכחי אנחנו מחפשים משהו חי, איזשהו אורגניזם, החל מדמוי אנוש, דרך משהו חייתי יותר וכלה אפילו בהמצאות ההזויות של מו"ד כמו קוביית ג'לי. יכול להיות שנמשיך לשתף פעולה עם טקטיקה בעתיד ונחפש דברים אחרים, אבל בינתיים אנחנו מתרכזים במפלצות.
אוקיי, אז מהבחינה הזו זה כמו קוביית ג'לי.
אגב, אני אשמח להארכה. גם אם לא תהיה – אני כנראה אשלח את התוצאה רק בסוף השבוע.
זה MMORPG? או משחק ליחיד? אם כן אפשר לקבל איזה URL לאתר?
omeran (וכולם) – את הציורים שנשלחו לי עד עכשיו אני אעלה היום ונתחיל אתגר חדש, אבל אפשר יהיה להמשיך לשלוח מפלצות עוד כשבועיים עד סיומו המוחלט של האתגר.
אייקון – קרא שוב את הפוסט, אני חושבת שזה ברור מספיק. מה שאנחנו מתעסקים איתו כאן זה לא משחק מחשב, אלא תוכן כתוב (ומצויר) שמתווסף לחוקי הבסיס של המשחק השולחני.