אלדרין

3 בנובמבר, 2008

אלדרין

One Female Eladrin Ranger…Done.

סופ”ש פרודוקטיבי

2 בנובמבר, 2008

עבר המון זמן מאז שהעליתי לכאן עבודות שעשיתי סתם ככה, לא? נראה שזה הופך להיות בלוג האתגר השבועי יותר מאשר הבלוג של אביב אור…אבל הנה תיקון, לפחות נקודתי.

במהלך הצביעה של המפלצת שהעליתי לאתגר המפלצות של מו"ד הרגשתי מאוד לא נוח עם תהליך הצביעה ועם התוצאות, והחלטתי לנסות שיטה אחרת, שהאמן המצוין מאט דיקסון מראה במדריך שלו באתר של 3DTotal. גם נהניתי יותר מהעבודה וגם אני מרוצה יותר מהתוצאות, שלא בא לי לחכות עד לסוף האתגר בשביל להראות לכם (פריבילגיות של בלוגרים, אני מניחה). אולי אעלה תהליך מאוחר יותר, על אף שאין לי הרבה מה לחדש על פני דיקסון מלבד העברית.

מפלצת דשא

התחלתי לצייר עוד אחד בשיטה דומה, הפעם של דמות אנושית. כן, כשהאנטומיה ידועה מראש ולא ניתנת לשינוי בגחמה של משיכת מברשת, זה קשה יותר…אלדרין/אלפית סיירת/נוכלת, עבודה בתהליך:

אלדרין - WIP

ואחד אחרון – קונספט ארט הריצו אתמול את יום הפורטרט העצמי, במהלכו כל אמני הפורום ציירו את עצמם במהלך אותן 24 שעות והעלו לאתר. הנה אני, מתוך תמונה+שינויים ספונטניים (הסיבה שאזור העיניים נראה מעוות ולא טבעי). אפשר להציץ בשרשור כולו, אבל נראה שאת העבודות המוצלחות עד כה אפשר לספור על שתי ידיים. בפוסט הראשון יש שני קישורים ליום הפורטרט ב-2006 וב-2007. שווה להעיף מבט גם שם, אני חושבת שיש דברים יותר מעניינים.

פורטרט עצמי

האיור השבועי #10 – מפלצת מו”ד

29 באוקטובר, 2008

בתום שבוע קיבלתי כמה מפלצות מגניבות למדי, אבל אני בטוחה שעוד הזרוע נטויה והמחוש נטוי לצד השני, ויש פוטנציאל לעוד הרבה יוצרים ומפלצותיהם. החדשות הטובות (בשבילנו, אם לא בשביל ערן): ערן כרגע במילואים אז לא יצא לו לשבת לכתוב נתונים ליצורים שלנו בקרוב, כך שכל מי שלא הספיק לסיים את המפלצת או רוצה לצייר עוד, האתגר נשאר פתוח עוד כשבועיים, עד ה-13 בנובמבר.

העבודות שהגיעו עד כה מוצגות כאן לפניכם, כי בכל זאת מגיע כבוד לעמידה בדדליין ראשוני, ובסופו הסופי הסופני של האתגר אציג את כל המפלצות, אולי אפילו עד אז עם התיאורים המשחקיים שלהן.

עידן
מפלצת מבוכים ודרקונים - עידן

אביב איצקוביץ'
מפלצת מבוכים ודרקונים - אביב איצקוביץ'

פטרי
מפלצת מבוכים ודרקונים - פטרי
מפלצת מבוכים ודרקונים - פטרי

בן פלגי
מפלצת מבוכים ודרקונים - בן
מפלצת מבוכים ודרקונים - בן

אנוש בר-טור
מפלצת מבוכים ודרקונים - אנוש

אסף קרס
מפלצת מבוכים ודרקונים - אסף

אביב אור
מפלצת מבוכים ודרקונים - אביב

מאור (king homer)
מפלצת מבוכים ודרקונים - מאור

תודה לכל המשתתפים!

הנושא לשבוע הבא: #11 – "בבטן האדמה"

ציורים אפשר לשלוח ל-avivor בג’ימייל.קום, ובבקשה תציינו גם את השם בו הייתם רוצים להופיע בבלוג (כינוי, שם מלא, שם פרטי, מה שמתאים לכם), ואפשר לצרף גם קישור לאתר עם עבודות שלכם או לבקש לקשר לכתובת אימייל. אם אין בקשות מיוחדות אני כותבת את השם שאני רואה במייל בלי תוספות.

אתגר שבועי #10 בשיתוף עם טקטיקה

22 באוקטובר, 2008

ערב מצוין,

לפני כמה זמן יצאה לאור מהדורה החדשה של משחק התפקידים מבוכים ודרקונים. מי שמכיר את השיטה יכול ללמוד באופן מתומצת על החידושים העיקריים בפוסט הזה, ומי שלא – יספיק לו לדעת את הדברים הבאים: מבוכים ודרקונים הוא משחק חברתי, בו כל שחקן יוצר לעצמו דמות בעולם פנטזיה, ובעזרת המנחה יוצרת הקבוצה סיפור הרפתקה בו השחקנים מגלמים את הגיבורים. העולם שקיים בספרי החוקים של המשחק כולל גזעים, גאוגרפיה, חפצי קסם עתיקים, לחשים, מפלצות ועוד, והוא מלווה באיורים שאפילו מבט קצר בהם מעורר השראה ופותח עולם פנטסטי ומסקרן.

ממש לאחרונה תורגם ספר החוקים הבסיסי של השיטה לעברית ע"י לא אחר מאשר ערן אבירם, שותפי ליצירת וי בריבוע. ערן פעיל כבר שנים בתחום המשחקים בארץ ומשחקי התפקידים בפרט, ומלבד תרגום ספרים מחו"ל הוא גם יוצר תוכן מקורי בעברית לשימוש שחקנים ישראלים. מה הכוונה? ספרי המשחק הבסיסיים מציעים מגוון של אלמנטים לסיפור המשותף, כמו מפלצות שהשחקנים יצטרכו להביס, אוצרות שישמחו למצוא וגם הרפתקאות שלמות עם התחלה, מטרה ואוסף מכשולים ותגמולים בדרך. אבל אחרי שמסיימים לשחק בכל ההרפתקאות שמוצעות בספר ורוצים עוד, תוכן מקורי של הרבה חובבים ברחבי העולם מציע הרפתקאות נוספות, דמויות משניות מעניינות שהמנחה יכול להפגיש עם השחקנים, וגם מפלצות חדשות.

כאן אנחנו נכנסים לסיפור.

האתגר השבועי (should you choose to accept it) הוא לעצב מפלצת למבוכים ודרקונים. האפשרויות בלתי נדלות, החל מיצורים דמויי-אנוש (שדים, אלפים מרושעים) וכלה במפלצות מרובות רגליים/עיניים/זנבות שחיות רק בפסגת הרים, והמגבלה היחידה היא שאסור לערב טכנולוגיה; העולם של מבוכים ודרקונים הוא קסום ומוזר ומלא ביצורים משונים, אבל לאף אחד מהם אין זרועות ביוניות או מערכת מיזוג פנימית. כנראה שעולם רווי בקסם לא צריך להמציא טכנולוגיה מתקדמת.

השוס הפעם הוא שעיצובים מוצלחים ומעניינים ימצאו את דרכם למארזי התוכן המקורי שטקטיקה מפרסמת באתר, ושחקנים ברחבי הארץ יהנו מהאמנות שלכם לצד נתונים משחקיים ולמעשה יילחמו במפלצות שאתם עיצבתם. את הנתונים יכתוב ערן בהתבסס על העיצובים שלכם: אם יש חמישה עשר מחושים הוא ימצא להם הגיון ביולוגי, ואם יש צבת ענק נוטף רעל הוא בהחלט ינצל אותו כהתקפה מיוחדת של היצור. אנחנו מצידנו צריכים להשתדל שלמפלצות שלנו יהיה איזה בסיס הגיוני, בטווח הרחב של הגיון שקיים בעולמות פנטזיה.

אפשרי לראות כאן גלריה של כל המפלצות מהמדורה הקודמת של מבוכים ודרקונים (רובן כמובן התקדמו עם הזמן ומופיעות גם במהדורה הנוכחית). שימו לב לגיוון בגזעים, בעיצובים, ברעיונות וברמת השפיות בכל יצור. כדאי להעזר בה רק כדי להבין את הכיוון הכללי ולא להתעמק יותר מדי לפני שאתם עושים לעצמכם איזה סיעור מוחין משלכם, כדי לא למצוא את עצמכם מעתיקים משהו קיים בלי לשים לב.

שאלות אתם מוזמנים לשאול כאן ואני או ערן נענה לכם. הדדליין נכון לעכשיו הוא כרגיל שבוע הבא, אבל לקראתו נחוש את השטח ונראה אם כדאי להקדיש לזה עוד זמן.

שיהיה בהצלחה!
אביב.

האיור השבועי #9: “מאפיונר בין-גלקטי”

22 באוקטובר, 2008

מקווה שהחגים עברו והסתיימו בשלווה. לצערי לעובדים בינינו אין עוד חופשים עד פסח, אז אני מקווה שא) האתגר השבועי יקל קצת על השגרה וב) שיגיע כבר החורף, כי הרבה יותר נחמד לחכות בחורף. האתגר הבא הוא שיתוף פעולה עם חנות המשחקים טקטיקה, וארחיב עליו בפוסט נפרד ממש בקרוב. בינתיים שטפו עיניכם במאפיונרים הבין גלקטיים של סיבוב 9:

darksheep
מאפיונר בין-גלקטי - darksheep

פיני יוסוב
מאפיונר בין-גלקטי -  פיני יוסוב

אביב איצקוביץ'
מאפיונר בין-גלקטי - אביב איצקוביץ'

ערן אביאני
מאפיונר בין-גלקטי - ערן אביאני

אסף קרס
מאפיונר בין-גלקטי - אסף קרס

אביב אור
מאפיונר בין-גלקטי - אביב אור

פטרי
מאפיונר בין-גלקטי - פטרי

תודה לכל המשתתפים!

פרטים על האתגר הבא בקרוב,
אביב.

מסדר המקל

20 באוקטובר, 2008

לא יאומן.

כתבתי פוסט נאה וארוך על Order of the Stick, וובקומיקס מצוין שיהיה משעשע במיוחד למי שמכיר את שיטת המשחק של מבוכים ודרקונים אבל קריאה מהנה גם למי שלא, ואז העליתי אותו עם איזה באג וכולו נמחק. בקיצור, לכו לקרוא, זה אחלה קומיקס, תתחילו מהסטריפ הראשון.

אם מישהו רוצה לשנס מתניו ולכתוב ביקורת/טקסט פרסומי טוב יותר מזה שלמעלה, אתם מוזמנים לעשות זאת בתגובות. אם זה יהיה מוצלח אעלה את זה לכאן.

עריכה (21/10/08):

אחרי יום מנוחה אני רגועה מספיק בשביל לכתוב מחדש. זה לא באמת היה ארוך כל כך בכל מקרה.

 Order of the Stick הוא וובקומיקס עלילתי על חבורת הרפתקנים שמודעים לכך שהם דמויות בשיטת מבוכים ודרקונים (בסגנון שבירת הקיר הרביעי שכזו). הוא הגיע כבר ל-600 סטריפים, שזה מכובד מאוד, במיוחד בהתחשב בכמות הסיפור ורמת ההשקעה שנכנסת לכל סטריפ.

בנוסף לעלילה מתמשכת ומוצלחת, הקומיקס הוא אחד המשעשעים שקראתי. ההומור הוא בחלקו בדיחות ואזכורים הקשורים לשיטת מבוכים ודרקונים ובחלקו בדיחות סיטקום מבוססות מצבים ודמויות, כך שגם מי שלא מכיר את השיטה יוכל ליהנות ממנו, אבל להיכרות איתה (לפחות דרך שניים-שלושה משחקים) יש ערך מוסף עצום בקריאה. מעבר לבדיחות מו"ד הכותב ריץ' ברליו מכניס פה ושם גם בדיחות קטנות שקשורות לתרבות פופולרית כמו ספרי פנטזיה, סדרות טלויזיה וכו', ואפילו אחרי 600 סטריפים זה ממשיך להפתיע ולהצחיק במקום ליפול למלכודת הרפטיטיביות העייפה שקל כל כך ליפול אליה עם הומור מסוג כזה.

חזרתי לקרוא את Order of the Stick השבוע אחרי בערך 100 סטריפים שפספסתי, ומה שאהבתי במיוחד הוא שברליו לא נותן להומור או לשטף העלילה להאפיל על הדמויות: הן ממשיכות להתפתח ומצליחות להפתיע ולעניין כל הזמן. בשביל וובקומיקס שצריך להתעדכן תדירות, להיות פשוט מספיק בשביל קוראים מזדמנים ומעניין מספיק בשביל קוראים ותיקים, אני חושבת שהוא עושה עבודה נהדרת בשילוב העלילה, הדמויות וההומור לכדי יצירה אחידה וקולחת.

האמנות ב-OotS, כפי שהשם אולי מרמז, מורכבת כולה מאנשי מקלות…ועושה את זה פנטסטי. ריץ' מוכיח שאפשר לעשות קומיקס מצוין גם אם אתה לא יודע לצייר, אבל בהחלט צריך לדעת איך לעשות את זה כמו שצריך. הוא עובד בפלאש וכתב בזמנו שיש לו אוסף של חלקים בספריה כך שהוא יכול לשלוף ראשים, רגליים, הבעות וחלקי רקע בלי להשקיע מאמץ בלצייר אותם כל פעם מחדש. מה שיפה הוא שעם אותם חלקים מצומצמים הוא יוצר דמויות רבגוניות ויחודיות (לפחות ה-PCs: "דמויות השחקן" שהן בעצם גיבורי הסיפור) ולהן מלאי הבעות ותנועות שמתאימות בדיוק במקומות הנכונים, וזה יותר ממה שאני יכולה להגיד על הרבה יוצרי קומיקס אחרים שטורחים לצייר את הקומיקס שלהם פאנל אחרי פאנל.

כמו שכתבתי למעלה, מכיוון שהעלילה מתמשכת כדאי מאוד להתחיל לקרוא את OotS מהסטריפ הראשון. לא צריך לדאוג לגבי הדרך הארוכה שיש עד הסטריפ העדכני: הקריאה זורמת וכיפית, וכשתגיעו לסטריפ האחרון תצטערו שאין לכם עוד לקרוא. בכל מקרה תמיד אפשר לעצור ולהמשיך אחר-כך דרך הארכיב.

אפרופו משחקי תפקידים,
האתגר הבא שלנו שיעלה ביום רביעי קצת שונה מהרגיל, ויהיה בשיתוף פעולה עם חנות המשחקים טקטיקה שבדיזנגוף סנטר. Stay Tuned לפרטים נוספים. אם תמיד עניין אותכם להכנס לתחום משחקי התפקידים (או אם ממש מבאס לא להבין את הבדיחות ב-OotS) טקטיקה היא אחלה מקום לקבל טעימה של מה זה בעצם כל העניין ולהתחיל לשחק.

חג שמח ותמיד תעתיקו ל-clipboard לפני שאתם מפרסמים טקסט,
אביב.